Kurz Online jazykovým trenérem za měsíc - očima Zuzany Link

Online jazykové koučování je metoda, kdy jako lektor jazyků vedete své studenty na dálku. Podporujete je a míříte společně k jejich cíli. Zuzka Link je skvělá lektorka němčiny a jedna z účastnic kurzu. Inspirujte se u jejího článku. Věřte, že makat na sobě se vyplácí!

Kurz Online jazykovým trenérem za měsíc - očima Zuzany Link

Stát se jazykovým trenérem znamená, že používáte asynchronní metodu výuky cizího jazyka, kdy jako lektor jazyků vedete své studenty na dálku. Podporujete je a míříte společně k jejich cíli. V srpnu 2020 jsme vedly v pilotním kurzu "Online jazykovým koučem za měsíc" přes 20 lektorek různých jazyků na cestě za tím, aby mohly profesionálně asynchronně učit své studenty. Věnovaly jsme se mnoha oblastem lektorského života: lektorství, didaktiky, znalosti cizího jazyka, online nástrojů, marketingu, propagaci, seberozvoji... Zuzka Link je skvělá lektorka němčiny a jedna z účastnic kurzu. Inspirujte se u jejího článku. Věřte, že makat na sobě se vyplácí!

Kurzu Online jazykovým trenérem za měsíc 2023 startuje v srpnu

Kurz „Online jazykovým koučem za měsíc!“ jako cesta do hlubin lektorovy duše

Miluju hodiny němčiny jeden na jednoho, tu interakci, obohacující diskuse a plno smíchu. Zbožňuju vidět své studenty zářit, když se zlepšují. Jsem vděčná za výborné reference. Jenže jak zvládnout přibývající počty studentů a přesto jim nabídnout to nejlepší ze sebe? Přemýšlela jsem a přemýšlela, až se mi v hlavě objevil naprosto geniální nápad. Propojím individuální výuku s koučinkem. Zadám svým studentům každý týden úkoly, oni mi je budou posílat zpět a po určité době si popovídáme o tom, jak jim to jde, co jim vyhovuje a co by chtěli jinak. Zachovám tak vysokou kvalitu svých služeb a zároveň budu moci ke skvělé němčině pomoci vícero lidem.

Bude mít vůbec někdo chuť do asynchronní výuky jít?


Možná geniální nápad, jenže mu chyběl jasný koncept a navíc jsem si v podstatě nedokázala představit, jestli by do toho skutečně někdo měl chuť jít, a tak jsem se ani neodvážila to někomu navrhnout. Geniální nápad tak zapadl k dalším desítkám nápadů, které trpělivě čekají na realizaci.

Pár týdnů na to – v březnu 2020 - se však poprvé dozvídám o projektu Digitální_lektoři. Nastražím oči i uši a přihlašuji se na jejich online kurz „Lektoři jazyků - objevte online svět!“. Neuvěřitelné. Hanka s Ivanou toho vědí o online učení jazyků tolik, a navíc jsou mi obě ohromně sympatické. Už během 2 hodin s nimi jsem se toho o online prostoru pro učitele jazyků mnoho naučila a tu radost z desítek ušetřených hodin, které bych potřebovala jako samouk, si určitě dokážete představit. Byla jsem nadšená a velmi nabuzená, své studenty zavalit všemi těmi nově poznanými kahooty, padlety, classroomy, coggly a interaktivními tabulemi.

Cítila jsem se jako Alenka v říši online divů


Rovněž jsem během tohoto semináře poprvé od Ivany uslyšela slovní spojení „asynchronní výuka“. Cink, cink. „Můj geniální nápad už někdo dávno dělá a navíc na to má celou metodiku. No to je perfektní!“, pomyslela jsem si. Proč tedy vymýšlet kolo, když už ho za mě někdo vymyslel a dokonce na něm už několik let úspěšně jezdí, že? A tak jsem se přihlásila na Ivanin a Hančin měsíční kurz „Online jazykovým trenérem za měsíc!“ a čekala, co se bude dít. Obě totiž avizovaly, že budeme makat, až se z nás kouřit bude.‍

Uf, že ty dvě tedy umí držet slovo. Mákly jsme si pořádně. Každý týden naši skvělou skupinu lektorek čekala řada praktických úkolů, live setkání a školení na nejrůznější témata. Holky to pojaly velmi celostně, takže nešlo jen o to, abychom se naučily, jak chytře a smysluplně naplánovat a didakticky zpracovat celý systém jazykového koučinku. Ne, ne. Šly jsme mnohem dál a hlouběji.

Asynchronní výuka je taková cesta do hlubin lektorovy duše


Každá jsme si udělala pořádek ve svých jazykových materiálech. Už víme, jak je co nejsnáze a nejefektivněji předělat do online podoby, známe spoustu metod, aplikací a vychytávek do synchronní a asynchronní online výuky. A pak jsme se také snažily udělat si pořádek ve svém lektorském já. Hodně jsme se totiž věnovaly našemu učebnímu stylu, naší povaze, psychohygieně, učitelskému vystupování a tomu, jak právě tuhle svou jedinečnost v online prostoru ukázat.

Kdybyste tu teď seděli vedle mě a zeptali se mě, jestli bych do kurzu „Online jazykovým trenérem za měsíc!“ Hanky a Ivany šla ještě jednou i přesto, že teď už vím, že tam budu fakt makat, kolikrát nestíhat a v duchu se kárat, že jsem jako pančelka nedodala domácí úkol včas, pak vám jednoznačně a bez váhání odpovím ANO. Obě lektorky jsou senzační ženy a velké profesionálky ve svém oboru. Jsou ohromně trpělivé, vstřícné, nápadité a vzbudí ve vás pocit, že učení jazyků je ta nejlepší práce na planetě a že se dá dělat nádherně jednoduše, zábavně a přitom efektivně.

Byla to dřina i zábava a stálo to za to!

Děkuju vám, Hanko a Ivano, za společný měsíc práce na našem lektorském umění. Byla to jízda, dřina i zábava a já už se teď moc těším na vaše další kreativní počiny pro nás digitální lektory. Přeji vám moře spokojených lektorek a lektorů a do budoucna jen to nejlepší.


Jsem online lektorka němčiny, žiji v bavorském Norimberku, kreslím učební skečnouty (obrázky) v němčině a tvořím facebookovou komunitu Kouzlo němčiny. Veškerou svou lektorskou práci a tvoření stavím na myšlence, že němčina už dávno nemusí být suchařina, ba naopak: „Pojďme si společně němčinu užívat!“

Zkušenost Klára Fafejtové si můžete přečíst zde

Jak jsem začala "nevědomky" s asynchronní výukou